Jihomoravská síť podpory nadání

Koordinátor podpory nadání

Mgr. Stanislav Sýkora, Ph.D.

e-mail: sykora@nidv.cz

mobil: 778 528 449

Krajská koordinační skupina (KKS) je vytvářena spolupracujícími subjekty na krajské úrovni. Součástí této skupiny (jedná se o užší skupinu, než KSPN) je zastupce krajského úřadu, čtyři zástkupkyně pedagogicko-psychologických poraden (2x speciální pedagogika, 2x psychologie), zástupkyně České školní inspekce, dva pedagové/metodici a zástupce regionální inovační strategie. Výsadou KKS je spoluvytvářet vhodnou politiku kraje, která bude optimálně využívat místních zdrojů, možností a potenciálů k podpoře rozvoje nadání.

Krajská síť podpory nadání (KSPN) sdružuje jednotlivé aktéry v kraji, kteří přímo pracují s cílovými skupinami (děti, žáci, pedagogové, experti) nebo poskytují podporu aktivitám pro ně.

Je organizována a vedena krajským koordinátorem podpory nadání (dále koordinátor PN), který na doporučení centrálního pracoviště upravuje podmínky členství v síti v konkrétním kraji. Koordinátor PN je jmenován ředitelkou NIDV. Síť realizuje spolupráci mezi subjekty v daném kraji.

Registrace do KSPN Jihomoravského kraje je v kompetenci krajského koordinátora. Zažádat o registraci můžete prostřednictvím online formuláře.

Metodické materiály pro učitele a rodiče (formální a volnočasové):

http://talentovani.cz/metodicke-materialy

Aktuality Jihomoravský kraj

« Zpět

Vláda uznala požadavek MŠMT na zkvalitnění vzdělávání

Novelou školského zákony, která nabyla účinnosti v září loňského roku, se stalo financování podpůrných opatření pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných a mimořádně nadaných, nárokovým.

„Podpora nadání je od září 2016 novou záležitostí, tyto nároky zde nikdy v minulosti nebyly, takže ministerstvo financí dlouhodobě dopředu vědělo, že je budeme ještě upřesňovat. Vláda tyto nároky, tak jak jsem je přednesla, nyní potvrdila a s ministrem financí musíme najít řešení nejpozději do konce července," řekla po jednání kabinetu ministryně školství Kateřina Valachová a pokračovala: „Další finance zamíří například na podporu logopedie, dysgrafie nebo dyslexie v mateřských školách, protože děti s těmito potřebami tam byly dávno a nedostaly na to ani korunu," dodala Valachová. 

Nejčastější podporou pro nadané žáky je například nákup složitějších učebních pomůcek, které významným způsobem rozvíjí jejich talent, přičemž konkrétní výši podpory stanovuje vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Nezbytné posílení rozpočtu výdajů na zkvalitnění vzdělávání vyčíslilo MŠMT na základě relevantních podkladů ve výši 400 milionů korun pro letošní rok.

Zdroj http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/vlada-uznala-pozadavek-msmt-na-zkvalitneni-vzdelavani