Články původní

O tom, co je nadání a kdo je nadaný nepanuje naprostá shoda ani mezi lidmi, kteří se těmito tématy zabývají celý život. I v obvyklém vnímání těchto pojmů se můžeme setkat s přístupy od talentu coby projevené naprosté výjimečnosti až po názor, že každý má nějaký talent a záleží na jeho rozvoji. V této rubrice přinášíme pohled redakce a spolupracujících odborníků na tuto problematiku. Zároveň vyzýváme čtenářskou obec k zapojení do diskuze  zasláním vlastního textu či názoru.

Dále v této rubrice uvádíme rozhovory se zajímavými osobnostmi, které se zabývají nadáním a nadanými, nebo s nimi prakticky pracují, případně s takovými žáky a mladými lidmi, jež bychom za nadané mohli označit. Dále články představující zajímavé iniciativy a instituce se vztahem k nadání a nadaným.

« Zpět

Zapojte se do šetření mezinárodního projektu

Jak jsme na tom s rozvojem nadání a talentu dětí v českých školách? Jaké nedostatky a bariéry v této oblasti vidí učitelé, ředitelé, rodiče, ale i samotní žáci? Na čem naopak můžeme stavět? A jak si vedou české mateřské a základní školy v porovnání se školami v Německu, Itálii a Turecku?

Odpovědi na tyto otázky se snaží najít nezisková organizace EDUcentrum společně s dalšími třemi zahraničními partnery v rámci projektu „Strategie pro rozvoj nadání a talentu dětí" (STRATEACH: Strategies for Talented and GIfted Pupils´ Teachers). Projekt je realizován v rámci programu ERASMUS+ do září 2018 a jeho cílem je nabídnout učitelům cílenou vzdělávací podporu pro rozvoj schopností dětí v mateřských a základních školách.

 

Dotazníkové šetření

Do dotazníkového šetření, jehož cílem je zmapovat stávající situaci v českých školách v oblasti přístupů k rozvoji nadání a talentu dětí, se můžete zapojit i vy.

Dotazníky jsou určeny pro tyto skupiny: rodiče dětí v MŠ/ZŠ, učitelé a ředitelé MŠ/ZŠ, žáci ZŠ.

Odkaz a více informací k dotazníkům naleznete zde: http://www.educentrum.eu/dotaznik

Více informací o EDUcentru a projektu STRATEACH je k dispozici zde.