Systém podpory nadání v Plzeňském kraji

V Plzeňském kraji postupně vzniká jako součást Systému podpory nadání a péče o nadané v ČR Krajská síť podpory nadání, která je koordinována úzkou skupinou partnerů tzv. Krajskou koordinační skupinou. (KKS) Krajskou koordinační skupinu tvoří zástupci Pedagogicko-psychologické poradny, České školní inspekce, Krajského úřadu PK, Západočeské univerzity, NIDV a zástupci MŠ a ZŠ.

Členové Krajské koordinační skupiny 

Do krajské sítě postupně vstupují školy, školská zařízení a organizace, které mají zájem a potenciál rozvíjet nadání u dětí, žáků a studentů.

Jejím cílem je sdružovat a rozvíjet spolupráci se subjekty, které se podílejí na identifikaci a podpoře nadání. Dále získávat pro podporu nadání zdroje v rámci dotyčného kraje a usilovat o rozvoj aktivit pro nadané. Činnost krajské sítě podpory nadání je navázána na NIDV Plzeň.

Registrace do Krajské sítě podpory nadání Plzeňského kraje je v kompetenci krajského koordinátora. Zažádat o ni můžete prostřednictvím formuláře.

Diagnostiku a konzultační činnost v oblasti nadání a talentu dětí, žáků a studentů poskytuje v Plzeňském kraji:

Mgr. Eliška Kloudová  - tel: 377 468 146 email: eliska.kloudova@pepor-plzen.cz

Mgr. Václav Svoboda. - tel. 377 468 167 email: vaclav.svoboda@pepor-plzen.cz

Koordinátorka Krajské sítě podpory nadání Plzeňského kraje

Mgr. Monika Holečková

email: holeckova@nidv.cz

tel: 377 473 607

 

Aktuality Plzeňský kraj

« Zpět

Standard komplexní diagnostiky mimořádného (intelektového) nadání

navazuje na Standard komplexního vyšetření mimořádného (kognitivního) nadání v PPP, který byl vytvořen v roce 2011 ve spolupráci s psychology PPP – krajskými koordinátory péče o nadané a speciálními pedagogy PPP – koordinátory péče o nadané s cílem napomoci potřebnému plošnému rozšíření kvalitní diagnostiky mimořádného nadání v PPP. Aktualizovaná verze z roku 2016 je přepracováním a rozšířením původního textu – Standard nově zahrnuje i oblast pedagogické diagnostiky mimořádného nadání a pedagogické prediagnostiky nadání.

Na tvorbě jednotlivých kapitol se kromě stávajících i bývalých pracovníků NÚV podílela řada dalších odborníků z akademické sféry, základních a středních škol i z poradenské praxe (zejména psychologové a speciální pedagogové – krajští koordinátoři péče o nadané).

Ačkoli Standard nemá charakter závazné normy (jedná se pouze o doporučení), jeho naplňování je velmi důležité, neboť zajišťuje srovnatelnost výstupů z jednotlivých pracovišť a tím i jejich přenositelnost. Stáhnout si jej můžete zde.