Systém podpory nadání v Plzeňském kraji

V Plzeňském kraji postupně vzniká jako součást Systému podpory nadání a péče o nadané v ČR Krajská síť podpory nadání, která je koordinována úzkou skupinou partnerů tzv. Krajskou koordinační skupinou. (KKS) Krajskou koordinační skupinu tvoří zástupci Pedagogicko-psychologické poradny, České školní inspekce, Krajského úřadu PK, Západočeské univerzity, NIDV a zástupci MŠ a ZŠ.

Členové Krajské koordinační skupiny 

Do krajské sítě postupně vstupují školy, školská zařízení a organizace, které mají zájem a potenciál rozvíjet nadání u dětí, žáků a studentů.

Jejím cílem je sdružovat a rozvíjet spolupráci se subjekty, které se podílejí na identifikaci a podpoře nadání. Dále získávat pro podporu nadání zdroje v rámci dotyčného kraje a usilovat o rozvoj aktivit pro nadané. Činnost krajské sítě podpory nadání je navázána na NIDV Plzeň.

Registrace do Krajské sítě podpory nadání Plzeňského kraje je v kompetenci krajského koordinátora. Zažádat o ni můžete prostřednictvím formuláře.

Diagnostiku a konzultační činnost v oblasti nadání a talentu dětí, žáků a studentů poskytuje v Plzeňském kraji:

Mgr. Eliška Kloudová  - tel: 377 468 146 email: eliska.kloudova@pepor-plzen.cz

Mgr. Václav Svoboda. - tel. 377 468 167 email: vaclav.svoboda@pepor-plzen.cz

Koordinátorka Krajské sítě podpory nadání Plzeňského kraje

Mgr. Monika Holečková

email: holeckova@nidv.cz

tel: 377 473 607

 

Aktuality Plzeňský kraj

« Zpět

Vláda uznala požadavek MŠMT na zkvalitnění vzdělávání

Novelou školského zákony, která nabyla účinnosti v září loňského roku, se stalo financování podpůrných opatření pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných a mimořádně nadaných, nárokovým.

„Podpora nadání je od září 2016 novou záležitostí, tyto nároky zde nikdy v minulosti nebyly, takže ministerstvo financí dlouhodobě dopředu vědělo, že je budeme ještě upřesňovat. Vláda tyto nároky, tak jak jsem je přednesla, nyní potvrdila a s ministrem financí musíme najít řešení nejpozději do konce července," řekla po jednání kabinetu ministryně školství Kateřina Valachová a pokračovala: „Další finance zamíří například na podporu logopedie, dysgrafie nebo dyslexie v mateřských školách, protože děti s těmito potřebami tam byly dávno a nedostaly na to ani korunu," dodala Valachová. 

Nejčastější podporou pro nadané žáky je například nákup složitějších učebních pomůcek, které významným způsobem rozvíjí jejich talent, přičemž konkrétní výši podpory stanovuje vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Nezbytné posílení rozpočtu výdajů na zkvalitnění vzdělávání vyčíslilo MŠMT na základě relevantních podkladů ve výši 400 milionů korun pro letošní rok.

Zdroj http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/vlada-uznala-pozadavek-msmt-na-zkvalitneni-vzdelavani