Jak na přírodovědnou gramotnost na počátku vzdělávání

Aktivita je zdarma

Obsahem kurzu je podpora a rozvoj přírodovědného vzdělání dětí v MŠ, na 1. stupni ZŠ nebo při mimoškolním či zájmovém vzdělávání s mezioborovým propojením fyziky a chemie.



Účastník díky soustavě promyšlených, na sebe navazujících pokusů pochopí vztahy mezi fyzikálními a chemickými veličinami (např. teplota, tlak), na základě vlastností látek pak dokáže vysvětlit podstatu pokusu a fungování fyzikálního jevu dětem, převede do praktického využití. Současně nadaným žákům dá prostor přinášet jiné, neobvyklé varianty řešení, klást otázky a dostávat odpovědi.



Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:




  • Nastavení výuky směrem k rozvoji podpory nadání žáků

  • Naučit žáky pozorovat svět kolem nás a všímat si změn, které se dějí

  • Uplatnit získané zkušenosti v praktickém životě

  • Využívat svoje smysly

  • Zvyšování schopností pedagogů motivovat žáky ke kreativnímu myšlení

  • Rozšíření a obohacení učiva.

  • Získat znalosti o látkách a jejich vlastnostech

  • Naučit se základní principy práce s látkami

  • Rozvíjet logické myšlení a schopnost řešit další varianty pokusů

  • Zdroje materiálů a úloh vhodných mj. pro nadané žáky.

  • Tvorba pracovních listů.

  • Jak nastavit aktivity pro podporu kreativity nadání jako součást systému výuky.

  • Motivace žáků k tvůrčí činnosti na základě znalostí a dovedností.

  • Výchovné prvky vzdělávacího procesu.

  • Rozvíjet komunikaci, sdílení nápadů





 


Datum konání
18.11.2019 - 18.11.2019
Pravidelná
Ne
Organizátor
Mgr. Dana Veselá, Ph.D.
Adresa
Křížová 22
Brno
Kraje
Jihomoravský
Url adresa
Cílové skupiny
Pedagogové
Hodnocení