Tematické okruhy příspěvků

Časopis přijímá příspěvky vztahující se k širokému tématu kognitivního (rozumového), umělec-kého a pohybového nadání. Není možné vytvořit seznam témat, který by problematiku nadání do-konale pokryl. Níže uvedené okruhy jsou tedy spíše určitými vodítky, náměty a snad i inspirací pro budoucí přispěvatele. Prosíme tedy autory, aby se necítili být těmito náměty jakkoli limitováni, neboť tématika mimořádného nadání je skutečně velmi široká.

  • Nadání a společenské souvislosti. (Např. dovedeme dospělé nadané uplatnit, máme o ně zájem?)
  • Co utváří nadání?
  • Jak nejlépe vyhledávat a podporovat nadané?  Nástroje, metody, postupy  (pro i proti).
  • Jak nejlépe vzdělávat a motivovat nadané? Základní modely a metody vzdělávání (pro a proti).
  • Typologie nadaných žáků a studentů.
  • Nadaní v útlém věku.
  • Vstup nadaných dětí do školy před dovršením šestého roku.
  • Role motivace (včetně volních a pracovních vlastností) v mimořádném výkonu.
  • Mají nadaní nějaké specifické problémy?
  • Nadaní a přírodní vědy (Např. umíme rozpoznat a vzdělávat Eisteiny a Edisony?)
  • Nadaní s handicapem.
  • Nadaní a podvýkonnost
  • Rodiče nadaných.
  • Učitelé nadaných.
  • Spolupráce rodiny a školy vzhledem k podpoře nadání
  • Nadaní v jednotlivých vývojových etapách.
  • Mimoškolní podpora rozvoje nadání dětí.
  • Nadační podpora nadaných.
  • Profesní směřování nadaných studentů.
  • Poradenství nadaným žákům a jejich rodičům.
  • Profesní rozvoj pedagogů vzhledem k podpoře nadání.
  • Školní koncepce podpory nadání a kvalita školy vzhledem k podpoře nadání.
  • Školní koordinátor podpory nadání.
  • Vzdělávání nadaných žáků, celospolečenské problémy a výzvy.
  • Kurikulum pro rozvoj nadání žáků (metody, formy, hodnocení, IVP, PLPP, atd)
  • Rozvoj nadání v kontextu inkluzivní školy.
  • Příklady dobré praxe v rozvoji nadaných.
  • Systém podpory nadání a nastavení spolupráce napříč jednotlivými institucemi.
  • Výběr školy pro nadané žáky, systém výběru nadaných žáků do specializovaných škol.