V. Setkání národních skupin garantů NPI ČR pečujících o nadání
Prosím, abyste vyplnili přihlášku na tomto neveřejném linku NPI pro externí přihlašování do 15. 9. 2023 ZDE
RÁMCOVÝ PROGRAM
I. Jednání v plénu: 9:00–12:00 h
Zahájení a úvodní slovo (45 min.):
Přivítání účastníků (prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr., děkan PedF Praha)
Zahájení setkání (Mgr. Andrea Cibulková, MBA, ředitelka odboru Podpora žáků NPI ČR)
Informace o Impementaci Koncepce podpory nadání v NPI ČR, o posunech v tomto roce (RNDr. Mgr. Zdeňka Chocholoušková, Ph.D., garantka podpory nadání NPI ČR)
Coffee break 9:45-10:00 h
Zásady úspěšné práce s heterogenní třídou; představení metodické podpory NPI ČR (PhDr. Renata Votavová).
Nadanost z pohledu současné evidence - co všechno o nadaných dětech víme? (MUDr. Matěj Kučera, Ph.D.).
Slovo ředitele NPI ČR (Mgr. Ivo Jupa).
Informační gramotnost a nadání (PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová).
Zadání pro jednání v sekcích
Oběd: 12:00–13:00 h
II. Jednání v sekcích: 13:00–15:00 h
1. Utváření sociálního klimatu podporujícího socioemoční vývoj nadaného žáka
v podmínkách diverzifikované třídy (PhDr. Jiřina Novotná).
- Proces podpory nadaného žáka a jeho inkluze v diverzifikované třídě
- Nastavení podpůrného prostředí pro rozvoj všech žáků v diverzifikované třídě
- Pojetí práce s nadáním v základní škole – příklad inspirativní praxe
2. Práce s diferencovanou třídou (PaedDr. Dagmar Nejedlá).
- Jak to udělat, aby se adekvátní podpory dostalo všem žákům a zároveň se nezapomínalo na práci se žáky bez PO
3. Podpora nadání u žáků s odlišným mateřským jazykem v základním a středním vzdělávání nebo „na základních a středních školách“ (PhDr. Jana Kašparová).
- Přístupy k rozvoji nadání žáků s OMJ ve škole, jejich zapojování do společenského života školy a komunity (zkušenosti a příklady z praxe).
- Podpora pedagogických pracovníků při rozvoji nadání u žáků s OMJ (diskuse pedagogů a koordinátorů – příklady aktivit krajských koordinátorů)
4. Gradované úlohy jako prostředek individualizace a diferenciace při práci
s nadanými žáky v heterogenním kolektivu (Mgr. Markéta Kutková, PhDr. Iva Stefanová).
- Tvorba gradovaných úloh
- Hodnocení gradovaných úloh
5. Nadání v digitálním věku: umělá inteligence jako příležitost i výzva (Bc. et Bc. Ivana Böhmová).
- Současnost a budoucnost využití umělé inteligence ve vzdělávání nadaných dětí
- Příklady dobré praxe, inspirace a sdílení zkušeností
Coffee break 15:00-15:30 h
III. Diskusní panel: 15:30–17:00 h
Stručné představení hlavních definovaných priorit, témat a výsledků jednání jednotlivých sekcích jejich moderátory.
Diskuse
Závěr jednání
Těšíme se na Vás,
RNDr. Zdeňka Chocholoušková,
Bc. Ivana Lichtenberková,
PhDr. Renata Votavová,
Mgr. Petra Kolářová