Vyhledávání, identifikace a nominace dětí s vysokým potenciálem a nadaných v MŠ
Národní institut pro další vzdělávání, krajské pracoviště Ostrava, si Vás dovoluje pozvat na seminář:
Vyhledávání, identifikace a nominace dětí s vysokým potenciálem a nadaných v MŠ
Termín a čas konání: pondělí 29. dubna 2019, 8.30 – 15.00 hod.
Místo konání: Národní institut pro další vzdělávání, Blahoslavova 1576/2, Ostrava (u Nové radnice)
Poplatek: 900,- Kč
Lektor: Mgr. René Gavlas
Vzdělávací program vznikl a je realizován ve spolupráci s Mensou ČR. Program navazuje na Systematický úvod do problematiky nadání pro MŠ. Představuje účastníkům problematiku vyhledávání, identifikace a nominace nadání v předškolním období, jako klíčovou oblast systému péče o nadání v MŠ. Obeznámí učitelky a vedoucí pracovníky v MŠ s jednotlivými oblastmi procesu identifikace nadání a napomůže jim v tom, jak tento proces nastavit a jak v něm participovat. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s projevy nadaných dětí, se specifickými odlišnostmi vývoje těchto dětí v předškolním období v oblasti biologické i psychické, s pojmy zvýšená senzibilita a divergentní myšlení, s typologií nadaných dětí, s metodami pedagogické identifikace nadání, spoluprací s poradnou na diagnostice nadání, komunikací problematiky vyhledávání nadání s rodiči, s kolegyněmi v předškolním zařízení a vedením školy. Na základě získaných poznatků mohou účastníci začít systematicky rozvíjet oblast identifikace nadání a začlenit ji do budovaného sytému péče o nadání ve škole. V návaznosti na poslední zmíněné se účastníci seznámí s důležitostí rané stimulace a v návaznosti s pojmy myelinizace a diferenciace mozkové kůry a plasticita mozku a jejich důležitostí pro další vývoj dítěte.
Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:
- Projevy nadaného dítěte, specifika biologického a psychického vývoje, zvýšená senzibilita, divergentní myšlení.
- Typologie nadaných dětí, rozdíl v pojmech dítě nadané a mimořádně nadané, dvojí výjimečnost nadaných.
- Metody pedagogické diagnostiky nadání, vztahující se k období do šesti let.
- Checklisty a pedagogické diagnostické škály.
- Portfolia dětí, výsledky výtvarných a jiných aktivit, jako podklad pro diagnostiku nadání a vyššího potenciálu předškoláka.
- Aktivity vhodné pro identifikaci nadaných a dětí s vysokým potenciálem.
- Výsledky aktivit, specifické zájmy nadaného předškoláka.
- Spolupráce s PPP – psychologická a speciálně pedagogická diagnostika nadání v předškolním období.
- Mensa a identifikace nadání, NTC systém učení – Mensa pro školky.
- Komunikace problematiky vyhledávání a identifikace nadání s ostatními učitelkami, rodiči a vedením školy.
- Význam rané stimulace, stěžejní pojmy v kognitivním vývoji předškoláka myelinizace a diferenciace mozkové kůry a plasticita mozku.
- Význam identifikace, nominace a diagnostiky nadání, či vysokého potenciálu dětí před vstupem do ZŠ.
Více informací a přihlášení ZDE.
Datum konání |
29.04.2019 - 29.04.2019
|
---|---|
Pravidelná |
Ne
|
Organizátor |
NIDV Ostrava
|
Adresa |
Blahoslavova 2
Ostrava 70200 |
Kraje |
Moravskoslezský
|
Url adresa | |
Typ |
Pedagogové
|
Obor |
Ostatní
|
Cílové skupiny |
Děti - mateřská škola
|
Hodnocení |