Řešení problémů s kognitivně nadanými žáky
Kurz vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole a je součástí série kurzů pro školní koordinátory péče o nadání. Předpokládá se, že účastníci už začínají nastavovat ve své škole systém péče o nadání a zvládají problematiku vyhledávání a identifikace nadání. Na to se v kurzu navazuje obeznámením pedagogů s problematikou řešení problémů kognitivně nadaných, nebo výjimečně kognitivně nadaných žáků. Účastníci se seznámí se specifickými typy kognitivního nadání, které přinášejí specifické nároky na pedagogy. Účastníci budou dále připraveni na konkrétní problematické situace, které můžou při práci s kognitivně nadanými a výjimečně kognitivně nadanými žáky nastat. Účastníci ve finále sami navrhnou, jek řešení problémů kognitivně nadaných žáků zabudovat do tvořeného systému péče o nadání ve vlastní škole.
Použité metody:
Přednáška, diskuse, sdílení dobré praxe, konzultace prezenční.
Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:
- Atypické formy nadání v pedagogické praxi.
- Dvojí výjimečnost, Aspergerův syndrom a autismus.
- Underachievment nadaných žáků.
- Sociální problémy kognitivně nadaných žáků.
- Řešení konfliktů s kognitivně nadaným žákem.
- Zavilý nadaný introvert a jeho podpora.
- Spolupráce se školským poradenským zařízením při řešení problémů kognitivně nadaných žáků.
- Nastavení mechanizmu řešení problémů kognitivně nadaných a výjimečně kognitivně nadaných žáků, jako součást školního systému péče o nadání.
Lektor: | Mgr. Dana Havlová |
Datum konání |
14.05.2020 - 14.05.2020
|
---|---|
Pravidelná |
Ne
|
Organizátor |
NPI ČR Zlín
|
Adresa |
Potoky 267
Zlín 760 01 |
Kraje |
Zlínský
|
Url adresa | |
Aktivita |
Konference
|
Typ |
Pedagogové, Rodiče
|
Obor |
Pedagogika
|
Cílové skupiny |
Postgraduální studium, Pedagogové, Rodiče, Odborná veřejnost
|
Hodnocení |