Rozvoj kritického myšlení a argumentačních schopností u nadaných žáků
Záměrem kurzu je seznámit vyučující s klasickým modelem argumentace a kritického myšlení a poskytnout jim návod, jak nadaným studentům umožnit rozvoj v této oblasti. Účastníci si budou moci vyzkoušet jednotlivé standardizované úlohy a osvojit si dovednosti s argumentací a kritickým myšlením spojené a to tak, aby tyto dovednosti mohli využít pro rozvoj potenciálu nadaných žáků. V jednotlivých částech si účastníci osvojí schopnost naučit nadané žáky budovat argument, zajistit jeho relevanci a postřehnout možné klamy a omyly. Žáci tak získají základní výbavu, o kterou mohou opírat své odborné práce a výzkumy v jakékoli vědecké oblasti. Obsahově je kurz zaměřen na následující témata:
1) Argument a dialog
2) Způsoby, jak dobře porozumět argumentu
3) Argumentační schéma
4) Argumentační diagramy
5) Výstavba dialogu
6) Jak postihnout klamy a omyly v protiargumentaci
7) Jak zajistit relevanci argumentu
8) Praktické usuzování a diskuze
Každé téma bude k dispozici elektronicky i s příslušnými zdroji a modelovými příklady, které mohou účastníci využít ve své každodenní praxi.