Rozvíjíme jazykové nadání žáků 1.stupně ZŠ
Seminář je zaměřen na problematiku rozvoje jazykového nadání žáků mladšího školního věku. Obsah semináře vychází z teoretického podkladu diagnostiky nadaných dětí, jejich učebních stylů, vyučovacích strategií učitele, zahrnuje pestrou škálu výukových aktivit a her, které vedou k rozvoji jazykového nadání, ať už při samostatné práci nadaného žáka, nebo při práci žáků ve skupině. Aktivity budou obsahovat rozmanité metody, strategie a vyučovací techniky, které lze ve výuce ihned použít. Součástí bude i práce s Evropským jazykovým portfoliem jako užitečným nástrojem sebehodnocení, osobního rozvoje a hodnocení. Účastníci budou mít v semináři prostor pro tvořivou práci, která povede ke vzniku pracovních manuálů, jak ve třídě postupovat, a také vlastních aktivit. Výuka účastníků semináře bude probíhat formou výměny, diskuze, skupinové práce, individuální práce a aktivní prezentace zakončené sebereflexí a reflexí ze strany účastníků a lektora. Účastníci se také seznámí s některými vhodnými učebními materiály, webovými portály a on-line materiály.
Dílčí témata:
- diagnostika nadaných žáků a jejich učebních stylů,
- Bloomova taxonomie a její uplatnění při diferencované práci ve třídě / škole s nadanými žáky,
- diferenciace s ohledem na prostředí konkrétní školy,
- aktivity vedoucí při výuce k rozvoji rozmanitých učebních stylů a jazykového nadání,
- role hry, prožitku a experimentu pro rozvoj dlouhodobé paměti
- práce s učebnicí / výukovými materiály
- zpracování a předvedení vlastní aktivity,
- evaluace, sebereflexe, výměna zkušeností a sdílení nových poznatků.
Jazyk programu: čeština, angličtina, ruština