Veřejné setkání: Koncepční studie jezera Milada (projednání pracovní verze)
Území kolem jezera Milada, stejně jako prostor celé Mostecké pánve, prošlo především v 19. a 20. století překotnými změnami. Původně zemědělská, hustě osídlená krajina se začala od konce 18. století měnit v prosperující těžební a průmyslovou oblast s řadou hlubinných dolů, průmyslových podniků a dopravních staveb.
Období růstu a prosperity ukončila 2. světová válka, která znamenala mimo jiné i radikální dvojnásobnou obměnu obyvatelstva a v důsledku výrazné snížení počtu obyvatel celého regionu. V 70. letech mezi Ústím nad Labem a Chabařovicemi vznikl povrchový lom Chabařovice, který postupně zabral téměř 9 km² krajiny a 6 vesnic. Po dvaceti čtyřech letech byla těžba v lomu ukončena. Následovala rozsáhlá rekultivace a po dalších necelých dvaceti letech se lidem otevřela zcela nová krajina s jezerem Milada.
Procesem rekultivace ale vše neskončilo. Nyní je nutné tuto část regionu začlenit do běžného života obyvatel okolních obcí a měst a také návštěvníků, kteří si sem jezdí odpočinout.
Úkolem státního podniku DIAMO, odštěpného závodu PKÚ, je ve spolupráci se studiem Mandaworks, výhercem této soutěže, nalézt takové řešení, které bude brát v úvahu zájmy a potřeby všech cílových skupin tak, aby i v budoucnu bylo toto velké území plnohodnotnou součástí života všech lidí, kteří zde žijí.
Během těchto diskusí se často opakovala sada témat, která je možné považovat za sdílené hodnoty, za široce sdílenou vizi toho, kam by jezero Milada a jeho okolí měly směřovat, jak by měly vypadat, jak by měly být užívány.
Datum konání |
16.08.2022 - 16.08.2022
|
---|---|
Pravidelná |
Ne
|
Organizátor |
DIAMO, státní podnik odštěpný závod PKÚ
|
Adresa |
Hrbovická 2
Chlumec-Hrbovice 403 39 |
Kraje |
Ústecký
|
Url adresa | |
Registrace od - do |
04.08.2022 - 15.08.2022
|
Aktivita |
Pobytová aktivita
|
Typ |
Žáci a studenti, Pedagogové, Rodiče, Odborná veřejnost
|
Obor |
Biologie, Geografie, Společenskovědní
|
Cílové skupiny |
Žáci - druhý stupeň, studenti SŠ, studenti VŠ, Pedagogové, Rodiče, Odborná veřejnost
|
Hodnocení |